تولید محتوا برای سایت فروشگاهی/کل نکات محتوای فروشگاه اینترنتی

تولید محتوا برای سایت فروشگاهی، یکی از اولویت‌های اصلی راه اندازی و طراحی فروشگاه اینترنتی اختصاصی است. این امر باید به صورت کاملاً دقیق و اصولی انجام گیرد، تا بیشترین بازده را برای وب سایت فروشگاهی شما به ارمغان آورد. اگر اولین بار است که قصد دارید، برای وب سایت فروشگاهی خود محتوای با کیفیت و مرتبط با نوع فعالیتتان بنویسید، ممکن است اطلاع دقیقی از این که چه مطلبی بنویسید و چه مطلبی ننویسید، نداشته باشید.

 محتوای یک وب سایت موفق فروشگاهی باید هم برای مخاطبان و هم برای موتورهای جستجو جذاب باشد. نگران نباشید ما در این مقاله چندین مورد از بایدها و نبایدهای تولید محتوای وب سایت فروشگاهی را بیان می‌کنیم تا به این ترتیب ظاهر، خوانایی و اثر بخشی سئو سایت شما را افزایش دهیم. بنابراین بهتر است این نکات را هنگام نوشتن و گردآوری محتوای وب سایت خود در نظر بگیرید.

چرا باید برای سایت فروشگاهی تولید محتوای با کیفیت داشته باشیم؟

تولید محتوا به صورت مستمر ارتباط شما با مشتریانتان را در طی زمان حفظ می‌کند. در صورتی که تولید محتوا را برای طراحی سایت فروشگاهی خود امری مهم و ضروری به شمار نیاورید، به مرور زمان مراجعه مشتریان به وب سایت فروشگاهی شما مراجعه کم می‌شود. بنابراین نه تنها مشتریان خود را از دست خواهید داد بلکه از میزان فروشتان هم کاسته خواهد شد.

یکی از دلایل دیگر اهمیت داشتن تولید محتوا برای وب سایت فروشگاهی این است که، اگر محتوای شما بر اساس نیاز کاربران و به صورت اصولی باشد، می‌تواند در جایگاه اول گوگل نمایش داده شود و به عنوان یک تبلیغ عالی عمل کند. شما با این محتوا به راحتی می‌توانید در میزان هزینه تبلیغات فروشگاه خود صرفه جویی زیادی داشته باشید. به همین خاطر، در ادامه شما را با نبایدها و بایدهای تولید محتوا وب سایت فروشگاهی بیشتر آشنا می‌کنیم.

بایدها و نبایدهای تولید محتوای وب سایت فروشگاهی

  1. به هیچ عنوان سرقت ادبی نکنید.

 شاید کپی کردن مطالب از سایت‌های دیگر بسیار وسوسه انگیز باشد، اما در نهایت باعث جریمه شدن سایت شما و یا حتی حذف آن از موتورهای جستجو خواهد شد. بنابراین با صرف چند دقیقه وقت بیشتر، محتوای اصلی خود را در مورد محصولات وب سایت فروشگاهی خود تولید کنید.

  1. از جملات کوتاه و جذاب برای معرفی محصولات فروشگاه استفاده کنید.

جملات کوتاه و دلنشین هم برای مخاطبان شما و هم برای موتورهای جستجو جذاب‌تر است، و در عین حال به شما کمک خواهد کرد تا محصولات خود را به شیوه‌ی بهتری معرفی کنید.

  1. از نوشتن محتواهای پیچیده خودداری کنید.

محتوای خود را به گونه‌ای بنویسید که برای افراد عادی هم قابل درک باشد. مطالب وب سایت باید به گونه‌ای باشد که بتواند با بیان کلمات قابل فهم، مزایای استفاده از محصول را به راحتی بیان کند و با درگیر کردن احساسات مخاطب، آنان را ترغیب به خرید کالای وب سایت شما کند.

  1. از کلمات کلیدی و تبلیغی به صورت تکراری و نامتناسب استفاده نکنید.

بازدیدکنندگان وقتی به صفحه شما مراجعه می‌کنند تمایل به یادگیری موضوعی که وب سایت فروشگاهیتان پوشش می‌دهد دارند، بنابراین اصلاً تمایلی ندارند هنگام یادگیری مطلب جدید با کلمات کلیدی تکراری و مشابه به صورت مکرر روبه رو شوند. اگر کاربر به این نتیجه برسد که محتوای شما ارزشمند و آموزنده است زمان بیشتری را در وب سایت شما صرف می کند. به این ترتیب در نهایت رتبه وب سایت فروشگاهی شما در گوگل بالاتر می‌رود و بر تعداد مشتریان شما هم افزوده می‌شود. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای تولید محتوای دقیق و اصولی حتما از شرکت‌های تولید محتوا، چون وبینه کمک بگیرید.

  1. از لینک‌های بد استفاده نکنید.

در صورتی که تمایل دارید بینندگان وب‌سایت شما روی پیوندی در محتوای شما کلیک کنند، فقط از متن پیوندی اینجا کلیک کنید استفاده نکنید. سعی کنید خلاق باشید و از متن پیوندی که توصیفی و دعوت کننده است بهره ببرید. حتی می‌توانید یک کد تخفیف خرید محصولاتتان را با رنگ جذاب و متناسب با اجزای صفحه برای ترغیب کاربر در محتوای خود قرار دهید.

حال بایدهای تولید محتوای وب سایت فروشگاهی:

  1. از یک طرح کلی استفاده کنید.

برای کلیه محتواهای وب سایت خود یک تقویم محتوایی آماده کنید. با استفاده از این تقویم می‌توانید یک روند مشخص را در راستای اهداف تجاری وب سایت خود داشته باشید. لازم به ذکر است که این تقویم باید شامل مواردی چون عنوان محتوا، اهداف، روش‌های تبلیغ، زمان نشر محتوا و... باشد.

  1. هدف محتوا را به طور دقیق مشخص کنید.

آیا می‌خواهید مشتری شما، محصول مورد نظری را طبق محتوایی که نوشته‌اید خریداری کند؟

برای تحقق این امر مطمئن شوید که توضیحات مربوط به محصول را به صورت کامل و جامع بیان کرده‌اید. با بیان تمام جزئیات، هیچ ابهامی را برای مشتری خود باقی نگذارید، تا به این ترتیب مشتری با اطلاع کامل اقدام به خرید محصول نماید.

  1. در مورد سوالات احتمالی پاسخگو باشید.

بازدیدکنندگان انتظار دارند با مطالعه محتوای وب سایت شما پاسخ‌هایی را برای سوالاتی از جمله موارد زیر بیابند:

  • خدمات یا محصولات شما چگونه می‌توانند به مصرف کننده، کمک کنند؟
  • چرا آنها بهترین‌های موجود در بازار هستند؟
  • چگونه یک بازدیدکننده می‌تواند دقیقاً اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کند؟
  1. برای محصولات و خدمات محتوای ویدئو تهیه کنید.

برای معرفی و همچنین نشان دادن نحوه استفاده از خدمات و محصولات وب سایت فروشگاهی خود بهتر است یک ویدیو تهیه کنید. در این ویدیو، می‌توانید عکس‌های محصول و کاربردهای مختلف محصول یا خدمات را نشان دهید. حتی می‌توانید کالای خود را با نمونه مشابه شرکت‌های دیگر مقایسه کنید و برتری‌های آن را بیان کنید.

  1. در تولید محتوا با کاربران خود تعامل داشته باشید.

حتما در بخش محتوای خود بخش دیدگاه‌ها را داشته باشید و اجازه دهید کاربران نظرات خود را درباره محصول یا خدمات فروشگاه‌تان بیان کنند. این نظرات باعث جلب توجه و اعتماد کاربران دیگر برای خرید می‌شود.

  1. در تولید محتوای خود صداقت داشته باشید.

در صورتی که در مورد کیفیت، نوع عملکرد و یا مواد بکار رفته در ساخت محصول خود ادعای بی‌موردی داشته باشید، مشتری به راحتی متوجه می‌شود و اعتماد خود را نسبت به فروشگاه اینترنتی شما از دست می‌دهد. در تولید محتوا وب سایت فروشگاهی سعی کنید خصوصیات واقعی محصول یا خدمات خود را بیان کنید و بیش از حد بر روی توضیح خصوصیات فنی محصول تمرکز نکنید.

  1. برای محتوای تولیدی خود تبلیغ کنید.

پس از اینکه محتوای وب سایت فروشگاهی خود را تولید کردید، لازم است برای آن تبلیغ انجام دهید. در صورتی که به این امر توجه نکنید خیلی زود محتوای شما دیگر در لیست جستجوی کاربران نمایش داده نمی‌شود. بنابراین همواره به این نکته توجه داشته باشید که تبلیغ محتوا به اندازه تولید آن دارای اهمیت است.

 

هزینه تولید محتوا وب سایت فروشگاهی

شاید در ابتدا تصور کنید که هزینه کردن برای تولید محتوا فروشگاه اینترنتی یک اشتباه است. اما در واقع شما با صرف این هزینه، به رشد کسب و کارتان کمک زیادی کرده‌اید و به این ترتیب می‌توانید در پروژه‌های بازاریابی و تبلیغاتی محصولات و خدمات خود شرکت کنید.

قیمت تولید محتوا با توجه به اینکه به صورت تصویری یا متنی انجام گیرد متفاوت است. البته تجربه و مهارت نویسنده در تولید محتوا هم در تعیین میزان هزینه تاثیر گذار است. با وجود این تفاسیر، در صورتی که سوال دیگری در این زمینه دارید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه وبینه تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید. تیم وبینه، با داشتن متخصصان با تجربه و روش طراحی سایت با CMS اختصاصی سپهر گستر، شما را در داشتن یک وب سایت فروشگاهی پر بازدید و موفق کمک خواهد کرد.

رابطه طراحی سایت فروشگاهی با محتوای سایت

تا به اینجا راجع به اهمیت محتوای خوب و با کیفیت و البته جذاب صحبت کردیم. اما بد نیس که در آخر هم شما را با اهمیت طراحی خوب سایت در کارآیی محتوا آشنا کنم. طراحی سایت مانند لباس و پوششی برای سایت به حساب می‌آید که هر چقدر جذاب‌تر و بهینه‌تر باشد، بهتر می‌تواند کیفیت محتوا و مزایای فروشگاه را برای مشتری عرضه کند. لذا شما می‌توانید با توجه به شرایط سایت و اهدافتان روش‌های مختلف طراحی سایت مانند طراحی سایت اختصاصی را برای سایت خود در نظر بگیرید. تیم وبینه یکی از بهترین مجموعه‌های طراحی سایت و برنامه نویسی است که تاکنون سایت‌های بسیاری را به صورت اختصاصی یا با وردپرس طراحی کرده است. شما می‌توانید به منظور دریافت اطلاعات کامل با کارشناسان وبینه در تماس باشید. 

 

اولین دیدگاه را شما ثبت کنید